Faktem je, že schopnost zodpovídat se ze svých činů nejspíš při narození do vínku nedostáváme. Učíme se jí až ve společnosti druhých lidí. Ještě v nedávné historii jsme se ale místo zodpovědnosti učili spíše poslušnosti. Dnes naše děti učíme stále častěji sobecké svobodě. Bez poslušnosti i bez zodpovědnosti. Jak to udělat, aby si byl člověk vědom sám sebe, toužil a dokázal využít svých vrozených darů a zároveň si uvědomoval ostatní - lidi a další živé organizmy a jejich potřeby?
Peter je v naší části světa velkým propagátorem tzv. Intuitivní pedagogiky, vzdělávacího směru, který se poprvé objevil ve Švédsku. Tento směr se snaží v dítěti pěstovat a chránit jeho sebepojetí, rozvíjet jeho vnitřní potenciál, pomáhat vědomí propojení s okolním světem a podporovat v něm skutečný zájem o své okolí.
Podobně jako Honza Rybář je i Peter jednotícím prvkem všech dosavadních Svobod NaŽivo. Podívejte se na jeho vystoupení 2013, 2012, 2011. Pokud je Honza člověkem, který nás spolu-provede celým dnem, pak Peter je ten, který nás pokaždé pozve k netradičnímu pohybovému zážitku. Zvedne nás ze židlí, vypne (a zamotá) nám hlavu a naplní nás jakousi zvláštní, slovy těžko popsatelnou energií. Jeho hlavním zájmem jsou alternativní formy vzdělání, jejichž studiu věnoval patnáct let svého života. Posledních sedm let rozvíjí tzv. Hry intuitivní pedagogiky. “Během setkání se skupinami lidí pozoruji mnohé posuny v mém vlastním projevu života, ale i u spousty dalších lidí. Proto do společnosti přináším zcela nový obraz o škole a vzdělávání, zaměřený více na člověka, na lidskost, na komunikaci, na tvořivost, autonomii a spolupráci.", říká Peter.
Více o Peterovi na www.zivysvet.sk